Chokladkaka med nötter.

mitt guldhjärta opererade sin lilla tå igår på grund av hans nageltrång, det har varit riktigt illa de senaste dagarna så det bästa var nog att åka upp till sjukhuset för lite operation och så blev det. det gick bra och det verkar redan kännas bättre. så vi får hålla alla tummar och tår att han får på sig skridskorna så fort som möjligt för snart vankas seriepremiären. han har även varit hos tandläkarn idag och fixat tandskydd till vintersäsongen. jag tycker dock att han kan ta på sig gallret men han tycker det räcker med tandskydd. jag får väl vara nöjd att han vill ha någonting som skyddar honom lite i alla fall ( :
igår kväll hade vi besök av min älskade pappa och hans kollega. dom är i borlänge och bygger så då passar pappa på att hälsa på oss. chokladkakan med nötter blev riktigt lyckad så därför bjuder jag med mig av receptet på den goda kakan. varsågoda, här kommer det.
Chokladkaka med nötter
ströbröd
150 g smör eller margarin
150 g choklad
3 ägg
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk kanel
stänk cayennepeppar
nötter tex. hasselnötter och mandlar.
vispgrädde
sätt ugnen på 225 grader.
smörj och bröa en form med löstagbar kant.
smält smöret och chokladen på låg värme.
vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan chokladblandningen när den har svalnat.
blanda mjöl, bakpulver, kanel och ett stänk cayennepeppar och sedan rör ner blandningen i chokladblandningen.
häll smeten i formen.
hacka nötterna som du vill ha i din kaka och strö över nötterna överst på kakan.
grädda i 18-20 minuter.
låt kakan svalna i kylen innan servering.
vispa grädden och servera till.
underbart god.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh den låter ju himmelskt kul!!!!

2009-10-15 @ 12:22:31
URL: http://sofija023.blogg.se/
Postat av: Missy

Ååååå den måste jag bara prova, låter gör gött! Kanske blir till helgen då darlingen kommer hit! Hoppas du har det bra, Kraam

2009-10-15 @ 22:12:40
URL: http://missannamelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0