älskade mormor & morfar.

skylten ovanför vår säng som mammas väninna anna har gjort till oss.

på morgon kvisten kom det finbesök till lilla mig, det var min älskade mormor och morfar. med sig som alltid hade dom bland annat mormors sylter, potatis, morötter, lök från det egna landet och sådant som inte finns att köpa här till exempel delins korv från färila. så nu kan man inte annat än säga att kyl, frys och skafferi är påfyllt. lagomt till guldhjärtats lunch hade jag varit på hammars för att hämta hem lunch till oss alla fyra och självklart bjöd världens underbaraste mormor och morfar på den goda lunchen. det har borrats och spikats för att få den underbart fina skylten ovanför sängen som mammas väninna anna har gjort till mig och guldhjärtat. nu börjar det bli lite ombonat sovrummet. sängborden jag fick av gammelmoster i somras som jag målade hemma i hälsingland är på plats och det blev så tjusigt. pelargonerna jag har haft ute på balkongen har jag klippt av och satt i små glas, så nu är det extra fint på sängborden. morfar har putsat fönstren, mormor har städat ugnen, det har dammsugits, det har skurats, det har diskas, det har har strukits, det har fikats kaffe, mina hemmagjorda kanelbullar och mormors kakor. fast jag donade lite i lägenheten igår så går det inte att jämföra när min mormor och morfar sätter fart, det är verkligen skinande rent i hela lägenheten och jag är så tacksam för deras hjälp. nu har dom åkt och jag längtar efter dom redan, dom är speciella och otroligt värdefulla. mitt hjärta bultar.
jag har tagit min gamla lilla lilla samsung telefon för tillfället, så nu är det fritt fram att smsa och ringa igen ( :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0