Weekend in Uppsala

I fredags åkte jag och Olle som sagt till Uppsala för att spendera helgen nere hos vännerna. Tågresan var mysig, lyssnade på bra musik och fick njuta av fotmassage, jag har världens bästa kille. Kvällen var jag, Annie och Maria bara hemma, åt god mat, drack gott och myste i soffan. Grabbarna festade natten lång även på fredagen medan vi laddade batterierna inför lördagens festligheter. 

Sovmorgon på lördagen och sedan en brunch på 018 nere på stan med Annie, Maria och Agnes. Blev endast ett Biotherm läppbalsam som följde med mig hem från stan, ett köp som slinker ofta med mig hem från en dag på staden. Innan bandyfinalen var vi några tjejer hos Maria och drack ett glas vin samt fick någonting som värmde gott i bröstet. Stod med grabbarna samt Edsbyns hejaklack på finalen, inte världens bästa platser men själva stämningen och matchen var det inget fel på. Blev glad att det var Västerås som tog hem guldet, är nog bra för sporten att det är något annat lag som vinner för en gångs skull.  

Efter finalen fort hem för att göra sig klar för kvällens festligheter, på med den lilla svarta och pudra näsan så var man redo för kvällen. Var bjudna på förfest hos Maria och Lars där det var helt gäng trevliga människor. Innan vi gick till Birger hade vi tryckt i oss en god pizza och druckit några glas gott vin. Snacka om att det var roligt på Birger, var så många man kände och lärde känna. Kändes som jag dansade nonstop, stackars mina små fossingar. En magisk dag var det garanterat! 

Igår var det brunch med Olle, Annie, Erik, bestemor och bestefar på Clarion hotell, så gott och mysigt. 
Tågresan hem gick bra efter omständigheterna, kom hem en timme senare än beräknat, det är tur att man har bra ressällskap. Väl hemma var det pizza, cola och Beck som gällde. 

Tack för en fantastisk helg mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh en sån härlig helg du har haft : )

2009-03-25 @ 11:03:39
URL: http://stinakampe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0