Min älskade med i Dagbladet

AVANCEMANG. Förre SSK:aren Olle Sundins nuvarande klubb Falu BS är klart för Elitserien. Foto: ARKIV/HANS-GÖRAN ENGSTRÖM

AVANCEMANG. Förre SSK:aren Olle Sundins nuvarande klubb Falu BS är klart för Elitserien. Foto: ARKIV/HANS-GÖRAN ENGSTRÖM

Fotograf:
 
Daniel Forsström

Olle Sundins Falu BS klart för Elitserien

Olle Sundin lämnade Selånger för spel i Falu BS för att ha chansen att gå upp till Elitserien.
Och uppdraget lyckades.
– Det känns otroligt kul att få ha varit med om att spela upp ett lag. Och det var ju därför jag gick hit. Så jag ser verkligen fram emot att få spela i Elitserien, säger Sundin.

Redan innan den sista omgången i kvalet stod det klart att Falu BS spelar i Elitserien nästa säsong. Segern med 6–2 mot Tilberga gjorde att uppflyttningen var ett faktum.

– Det var otroligt skönt att greja det redan innan sista matchen, så man slapp pressen då. Och jag tycker det är otroligt starkt att vi har klarat av det här. Dels på grund av allt som hänt runt klubben med problem med ekonomin och dels på grund av att resultaten varit lite blandade. Men vi var bäst då det gällde, vilket känns väldigt bra, säger Olle Sundin.

De ekonomiska problemen kvarstår dock alltjämt för klubben och därför har inte Sundin bestämt sig ännu om han kommer att fortsätta spela i klubben.

– Nu lyckades vi ju ta oss upp till högsta serien och det är ju det man sett fram emot, att få spela där. Men innan vi fått några klara besked från klubben angående framtiden kommer jag inte ta något beslut angående nästa säsong. Som det känns nu kommer jag att stanna kvar, men läget är ju som det är, det går det inte att komma ifrån, säger han.

 

__________________________________________________________________________________

 

Igår var jag hos Cilla för att göra min naglar fina igen, alltid supernöjd. Kollade på bandymatchen mellan Edsbyn - Sirius igår samtidigt som vi åt kvällens middag. Helt makalöst, Sirius vann med 5-4 i ladan. Olles bror Erik gör två mål och ett assist samt avgör matchen, ett stort grattis Erik. Nu håller vi tummarna att ni går till Final. Ingenting är omöjligt. 

 

Många kramar Therese


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är väldigt smarrigt:)



Har lagt ut det tidigare, så du hittar det här:



http://annabergman.bloggagratis.se/2009/01/16/1290449-middagstips/



Hoppas ni gillar det:)

2009-03-10 @ 16:55:31
URL: http://www.annabergman.bloggagratis.se
Postat av: Madeleine

Du måste vara en stolt flickvän=)



Kraam

2009-03-10 @ 20:48:00
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja visst va dom! trevligt ikväll med mkt folk å så.. och en cider skulle sitta fint :)

2009-03-11 @ 12:17:05
URL: http://sofija023.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0