090601- Sol, Värme & Kärlek

Vilken underbar helg det har varit hemma i Ljusdal, sol, värme och kärlek. Den ljumna fredagskvällen spenderades på Lugnet med vänner, där det var Dalakampen en tredjeplats blev det för bandykillarna. Sedan hoppade jag och Olle in i den underbara bilen wolksvagen scirocco och rullade norrut mot Ljusdal.

Lördagen startade vi med mammas american pancakes ute på altanen i kanonvädret sedan njöt jag och Olle av solen ute på gräsmattan innan vi drog oss mot staden. Tog mig i kragen och gick in till Synoptik för synundersökning inför körkortet nu är den gjord och jag blev godkänd, skönt. Myslunch på Finess med mamma och Olle. Myste ännu mer av solen, provade köra åkgräsklipparen, provade mammas nya fina cykel innan det var dags för grillning, mysigt och gott. Sedan spenderades kvällen framför Robinsonfinalen och sen var det dags för kubbspel i den underbara sommarkvällen,
20 grader vid 22 tiden, sommaren är här.

Igår firade vi mors dag i stugan med jordgubbstårta, vilken sommardag. Jag har inte klarat utmaningen, vem kan motstå allt gott? Inte jag tydligen. Sedan hem för att se fotbollsmatchen mellan Kalmar - Helsingborg, en vinst innan
sommaruppehållet, skönt.

Nu räknar vi ner dagarna snart är vi i Grekland, kommer nog bli en underbar resa

Grillning på lördagskvällen

Bild från stugan

Jordgubbstårta, mormors saft och mors dags-present

Min mors dags-present till mamma





Kommentarer
Postat av: sofia

Åh vilken fin morsdagpresent! Vart har du införskaffat den?

Lät som du haft en alldeles underbar helg. Tänk vad glad man blir bara det är fint väder å i närheten av folk man tycker om!!!

2009-06-01 @ 17:31:24
URL: http://sofija023.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0