Helgen som varit

Glada bandymasar som har idag tagit sig till kval!

Spenderar min helg i Ljusdal. Direkt efter jobbet i fredags åkte jag, Marlene och Olympe mot Hälsingland. När jag väl var hemma väntade en spamiddag som var så god. Lördagen började med en tur på staden med mamma innan det var dags för att göra sig fin i håret på Syrran & jag, känns så mycket fräschare när man färgat utävxten. När jag var klar hos frissan så tänkte jag ringa till mamma och höra vart hon höll hus, självklart var min mobiltelefon utan kräm. Jag tittade mig runt omkring om jag skulle se mammas bil, men icke. Jag bestämde mig att gå till mormor och morfar som inte bor allt för långt bort. När jag väl var framme och ringde på dörren så visade det sig att dem var inte hemma. Bestämde mig för att traska vidare till villan i Nore, när jag kommer hem är det ingen hemma i villan heller. Kallt var det också. Sätter mig på bron och väntar och väntar och väntar, efter en halvtimme kommer mamma och Rolf. Hungrig, kall och kissnödig är jag när jag kommer in i huset. Tryckte på datorn för att se vad det stod i matchen mellan Kalix - Falu BS, det första jag läser är att Olle har fått en ansiktsskada och att det måsta skrapa isen för det var så mycket blod. Jag blev livrädd. Fick fram att det var munnen och näsan som hade fått en smäll. Efter en liten stund ringer Olle och berättar att vad som hänt. Läppen måsta sys och tandläkarn väntar som framtanden sitter löst. Jag säger bara på med gallret. Vill vara hos min älskade. Matchen vann det inte heller, en tung bandyeftermiddag. På kvällen var det schlageryra och god middag. 

 

Även idag väntade en tuff match för Falu BS mot Haparanda/tornio som även var serieledare. Olle var med från start och gallret var på. Ett bra tag låg Falun under med 3 - 1, men de vände och vann matchen med 3-4, vilket lyckorus. Så glad för deras skull. Nackdelen är att jag inte får träffa Olle förrän på onsdag som de blir kvar och ska spela kval mot Haparanda/torni igen på tisdag. Nu är jag tillbaka i Falun, faktiskt skönt att komma hem, skulle varit bättre om Olle var här men mamma är här hos mig och det är nästan lika bra : ). En natt med mamma och sedan åker hon vidare till Stockholm. Imorgon väntas en mysig kväll med "bandyfruarna". 

Förresten vårt badrum är klart, bilder kommer till veckan.


Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej! Klockan 18:30 - 19:00 blir de middag, kom hungrig ; ) Köper lite vin också tänkte jag ; ) ses då!! Kram M

2009-02-22 @ 21:33:59
Postat av: Carolin

Åhh grattis olle!! Vad kul :)

2009-02-23 @ 07:34:17
URL: http://caroliineriksson.blogg.se/
Postat av: Stina

Åh så skönt att badrummet är klart ! Så man kan få utföra sina behov i trygghet, hihi !

Kul med bilder, väntar : )

2009-02-23 @ 10:00:31
URL: http://stinakampe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0