rocky road.

denna måndag började med att jag gick till jobbet som vanligt strax före klockan sju och sedan jobbade jag fram till lunch då det var dags för min och guldhjärtats mage att få god mat från hammars. min eftermiddag har varit ljuvlig. jag har haft semester denna måndagseftermiddag. jag har handlat klart alla julklappar, hittat en julklapp till mig själv, slagit in paket och sist men inte minst har jag gjort rocky road. mums. denna enkla och goda godis kan man inte få nog av. om du inte har provat att göra denna smarriga godis så tycker jag att det dags nu.
rocky road
Halloween Costume-Swap Party
600 g kvalitets choklad 70 %
2 påsar dumle
2 nävar mini marshmallows
3 dl saltade jordnötter
1 dl pistagenötter
smält chokladen över vattenbad på låg värme. Blanda alla ingredienser i en skål. häll blandningen i en form och låt stelna i kyl eller ute. skär lagomt stora bitar. mums.
nu ska jag och guldhjärtat ta en hutt. det går magsjuka och det vill vi verkligen inte ha.

Kommentarer
Postat av: josefin

vi hade det väldigt fantastiskt på bali! så otroligt skönt var det :)

2009-12-22 @ 15:47:27
URL: http://josefinjohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0