min underbara jul.

vilken underbart mysig jul jag har haft med mina nära och kära. kvällen innan julafton packade vi in oss i bilen och for mot hälsingeskogarna. vilken resa. det var magiskt vackert vinterlandskap vi fick skåda och bra före. det enda var att det var en varg på vägen, men det gick bra. hemma i villan var brasan tänd och min familj samlad. jag trivs som allra bäst när jag har alla mina kära omkring mig. jag bakade pepparkakscheesecake och njöt av tillvaron. på julaftonsmorgon gick vi upp för att samlas vid granen där en hel del paket låg och väntade. sedan var det dags för julfrukost och min älskade far kom på besök som alltid på julaftonsmorgonen. sedan var det dags att göra sig fina, sminka sig, klä sig fint och locka håret för att sedan fara mot gammelmorbror nennen för att fira julen som alltid med mormors släkt. vi var exakt 20 personer i det fantastisk vackra huset. det är något speciellt med julafton en skön känsla inom mig infinner sig. ha underbara människor omkring sig, god mat och bara att känna kärleken och värmen gör att man mår så gott. julaftonskvällen var det dags igen att samlas runt granen för ännu mer julklappsöppning. julklappar, skinkmacka, julöl och brasan tänd gör att livet inte kan vara annat än ljuvligt för stunden. julafton med andra ord var magiskt bra. det verkade som vi alla hade varit snälla för vilka fina klappar och många vi fick. juldagen åkte mitt guldhjärta och några andra familjemedlemmar upp till ip för att åka skridskor själv var jag hemma med mamma och myste på. sedan var det dags för en jullunch tillsammans med nästan hela familjen och sen var det dags att packa in sig i XMS igen för en tur söderut mot uppsala, men först ett stopp hos min älskade mormor och morfar på en julfika. vädret var bra hela vägen fram till uppsala och det var ju toppen. väl hemma hos guldhjärtats bror och fru var det dags för julmatsplock till förrätt och sedan lax och potatis till varmrätt och sist men inte minst ris ala malta till efterrätt. vi hade lilla julafton och myste på tillsammans. annandagen började guldhjärtat och jag med att åka till bestemors och bestefars hotell där dom bodde för att äta god hotellfrukost med dom. sedan var det dags för bandy mellan falu bs - sirius. ni som inte vet så spelar guldhjärtat i falu bs och hans storebror i sirius. mycket folk var det på bandyn och härlig stämning. tyvärr gick det inte vägen för falu bs, men jag tyckte dom gjorde en bra match. dom vann iaf andra halvlek. efter matchen åkte bestemor till stockholm för att umgås med sin syster, bestefar och guldhjärtats farbror hade tagit lite varmt innanför bröstet och guldhjärtats storebrors fru har inget körkort så det var bara jag som kunde köra hem bilen till lägenheten. vet ni vad, jo jag klarade att köra i uppsala stad. jag som aldrig trodde att jag skulle våga köra i en storstad, men någon gång måste ju man prova och denna gång gick det som en dans : ). på kvällen tog vi en taxi till en italiensk restaurang vid namnet ll forno och det var helt makalöst gott och myste ställe så det jag varmt rekommendera. där myste vi på underkvällen det blev både förrätt, varmträtt och för vissa efterrätt. en mysig kväll och en mysig promenad hem i vintervädret. igår tog vi sovmorgon och sedan gick vi en sväng på stan för att titta om det fanns något/några passande fynd till oss och det fanns det. jag hittade ett par bruna fina stövlar för halva priset och mitt guldhjärta hittade en grå stickad tröja för halva priset. rea det tycker vi om. innan vi packade in oss ännu en gång så avslutade vi med en god fika på fiket 018. det stället kan jag också varmt rekommendera, vi har nästan varit där en gång varje gång vi har varit i uppsala. hemresan gick bra den med, det är guldhjärtat som har kört hela tiden och han är så duktig så. jag ser och lära : ). när vi kom hem blev det take away från american pizza och oj vilka goda pizzor dit kommer vi definitivt gör ett återbesök. idag har vi båda jobbat och det har gått bra. mycket för guldhjärtat och lagomt för mig. nu ska jag svänga ihop en middag för snart kommer det hem en hungrig man : ). sen blir det måndagsmys.

Kommentarer
Postat av: FRIDA

Gud va avis jag blir över din jul. Den lät ju helt underbar. Min gick så fort. Uuff ! Visst är det gott med american take away pizza? där har jag stått i 3 år och bakat haha. Imorn ses vi äntligen. Ska du på ola och innebandy oxå imorn? Kraam

2009-12-29 @ 10:08:20
URL: http://fridakarls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0