är vintern äntligen här?

jag hoppas att fallet är så. december har börjat precis som den ska. vintriga dagar med lite snö, minus grader och solsken. jag känner att vädret ger mig energi sådana här dagar. det har även hunnits med julpyssel och glögg med tillbehör med anna, kristine och hanna här hemma i lägenheten. vilka underbara människor dessa tre tjejer är. guldhjärtat var till lidköping igår och mötte villa. det gick inte vägen igår heller. men det kommer. han kom hem vid tretiden inatt och skulle upp för att börja jobba klockan åtta på morgonen. stackars mitt guldhjärta. blev en lång tupplur för både han och mig efter han kom hem från frisören. skönt och välbehövligt. sedan tillagade vi en fantastisk god lasagne med köttfärs och cashewnötter och kryddad med bland annat färsk timjan och kanel. mums. sedan har det mysts i soffan framför halv åtta hos mig, bonde söker fru och oskyldigt dömd. glögg, pepparkakor och ädelost fick bli vår kvällsfika : ). är det inte fantastiskt mysigt med december?

Kommentarer
Postat av: victoria

åk hem till hälsingland o mys med mej i helgen!!!!!!!!!! snälla :) det vore så underbart.

2009-12-03 @ 06:26:49
URL: http://victoriaerhardsson.blogg.se/
Postat av: frida

joooo det är så mysigt :) som jag har längtat. och på söndag är det julmarknad uppe på gruvan som man ska mysa till :) visst är det mycket skönare med lite kyla och snö? man blir så glad !! vi ses ikväll stumpan. Jag är i stan strax innan kl 6 ! Krams

2009-12-03 @ 09:31:26
URL: http://fridakarls.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med till 100%. Nu är det härligt.Igår när vi åktte hem från Järvsö var det stjärnklart, fullmåne och frost som glimmade. Rådjur spran på täckerna och räven lurade i skogen. Sedan alla som pyntat sina hus med ljus. kram

2009-12-03 @ 16:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0