Springtur & hemmaspa

Efter jobbet tog jag på mig träningskläderna och sprang en tur med Ida, välbehövligt efter två veckors upphåll.

Hade ny musik i ipoden, lättare att springa när man har bra musik. 

 

Sitter just nu och njuter i ett varm skönt fotbad.

 

Tips på fotbad

* Varmt vatten att du nätt och jämt kan sätta i fötterna.

* Lite vanligt salt eller fotsalt

* Ett par droppar diskmedel ( diskmedlet löser upp döda hudceller)

* En matsked olivolja (gör fötterna mjuka)

 

Sitt i cirka 15 minuter och ta upp fötterna ur vattnet och torka dem med handduk. 

Fila bort gammal torr hud.

Stoppa i fötterna i baljan igen.

Klipp naglarna, kom ihåg att klipp dem rakt.

Smörj in fötterna ( jag har The body shop peppermint intensive foto rescue, den är kanon)

 

Då blir fossingarna så mysiga!

 

Ska göra en handkur också, har Mary Kay handserie, den är helt fantastisk.

Händerna blir underbart lena.

 

 

Hoppas ni har en lika mysig kväll som jag.


Kommentarer
Postat av: Östen Sundin

Jag har ju stora problem med sprickor men sedan jag började använda Compeed Overnight Cracked Heel Cream (köpt på apoteket) behöver jag inte ens fila fötterna. Kanonbra!

2008-10-06 @ 21:56:22
Postat av: Therese

Tack för tipset bestefar.

2008-10-06 @ 22:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0