Katastrof men god mat

Resultatet av ögonbrynen blev katastrof.

Var hos Anna på Headbanger för en vecka sedan och färgade ögonbrynen då också, resultatet blev alldeles för mörka och det passade inte alls till mitt blonda hår tyckte jag. Så idag fick jag en ny tid för att ljusa upp dem, men det blev inte bra idag heller. Denna gång blev de gula! Vad gör jag nu?! Som tur var behövde jag inte betala någonting för båda gångerna. Ett plus i kanten till Anna i alla fall för att hon tvättade och fönade mitt hår gratis. Jag tror att jag aldrig mer kommer att våga färga mina ögonbryn. Min önskan var att ha ljusbruna från början kanske jag ska tillägga. 

 

Vill dela med mig av det goda receptet vi gick efter idag;

Pasta med rökt lax & grädde

 

2 portioner pasta

1/2 röd lök 

2 klyftor vitlök 

3 dl grädde 

lite citronsaft 

rökt lax

salt & peppar 

parmesanost

blandad sallad

 

Koka pastan. Hacka löken och fräs i lite olja i en kastrull. 

Tillsätt grädde och sänk värmen till minimum. Häll i citronsaften 

i grädden. Skär laxen i strimlor och blanda ner i såsen. Smaka

av med salt och peppar.

 

Servera med blandad sallad och paramesanost. 

 

 

Nu blir det Mamma Mia på min nya Macbook. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0