Vi har fått en partypingla till granne



Hon flyttade in för ca 1 månad sen & första helgen hon bodde här fick vi en lapp som det stod att hon skulle ha en inflyttningsfest, hon punkterade att de inte skulle bli sena. Olle blev inte så glad som det var kvällen innan en bandymatch, men bra var ju att de inte skulle bli sena. Sena vad är det för henne? sju på morgonen? För den kvällen dunkade i väggarna till klockan 1 på natten. Efter den helgen har det inte trillat ner någon lapp om fest, men däremot har det varit fest så gott som varenda helg. De spelar så att man hör varenda ord i låten, tokig har vi blivit många kvällar/nätter. Igår brast det, när vi skulle borsta tänderna hör vi ljudet igen, dunk, dunk, dunk. Så var det enda tills klockan var 23.30 då jag tog på mig morgonrocken & gick till grannen & knackade på dörren. En röst från lägenheten hörs - Det knackade på dörren! Musiken stängs av. Jag hör steg komma mot dörren & låset rasslar. Jag tror såklart att de öppnar dörren, men ingen öppnar så jag tar i handtaget & det är låst. Jag knackar igen, ingen öppnar. Jag går in till vår lägenhet igen & lägger mig i sängen & undrar varför de inte öppnade & låste dörren ist. . . Huvudsaken var ju ändå att det skulle bli tyst & det blev det. 

PS. det står en tom karta öl utanför deras dörr ständigt också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0