CHOKLADTÅRTA

Som jag ändå sitter och myser i soffan med datorn i mitt knä så tänkte jag att jag kunde lägga ut receptet på chokladtårtan jag gjorde igår. 

CHOKLADTÅRTA

6 ägg
2 1/2 dl socker
300 g smör
300 g mörk blockchoklad
3 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver

Gör så här:

1. Vispa ägg och socker pösigt.

2. Smält smöret och blockchokladen i en kastrull, låt svalna.

3. Häll i den avsvalnade chokladsmeten i äggblandningen, rör om.

4. Blanda vetemjöl och bakpulver och rör ner i chokladsmeten, (blanda i några kryddor om du vill tex. kanel)

5. smörj en rund form med avtagbar kant och häll ströbröd över.

6. Hacka nötter tex. hasselnötter och mandlar och lägg överst.

7. Grädda kakan i ca 18 - 20 minuter i 225 grader ugn. 

Servera med en klick grädde eller glass.

NJUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0