Man tager vad man haver



Den ständiga frågan mellan mig & olle är vad vi ska äta till middag. 

I helgen när mormor & morfar var på besök fick vi en massa mat & då fick vi bland annat Delins falukorv från Färila, den godaste korven jag vet. Så när jag såg korven i kylen så tänkte jag, vad ska jag göra med dig idag -ha ha det där lät tokigt- men då tänkte jag så att man tager vad man haver här hemma : )

Falukorv
Pasta
Äpple
Ketchup 
Senap
Gul lök
Svartpeppar
Salt
Tomat 
Riven ost
Smör


Koka pastan först. Hacka korven, äpplet, löken och blanda med ketchup samt senap. Tillsätt salt och peppar. Skär tomaten. Smörj en ugnsform. Lägg i den färdigkokta pastan i ugnsformen. sprid ut korvröran på pastan och lägg på tomaterna och avsluta med den rivna osten. Ställ in ugnsformen i ca 20 min på 225 grader. 

Hoppas det kommer smaka bra, det ser iaf gott ut och luktar fantastiskt : )




Kommentarer
Postat av: Stina

Jag blir nog oxå hemma på juldagen : )



Åt oxå korv idag ! Dock inte Delins, och inte heller gratäng, men stroganoff : )

2008-12-09 @ 20:47:36
URL: http://stinakampe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0